Support
Vi ger dig kvalificerad support på dina villkor. Hos oss väljer du servicenivå som bäst motsvarar behoven i din organisation.
Standard
Ett supportavtal som ger dig tillgång till en lång rad tjänster för att trygga din IT-miljö. Avtalet kan dessutom baseras på olika SLA-nivåer beroende på hur kritisk din IT-miljö är.
• Servicedesk
Vi arbetar med ”best practice”-ramverk som säkerställer att du som kund alltid får rätt kvalité och support på dina tjänster.
• Inställelse
En kvalificerad tekniker påbörjar felsökning/felavhjälpning inom avtalad SLA-tid, på distans eller vid behov på plats i dina lokaler. Du har alltid snabb tillgång till senaste mjukvaruppdatering och buggfixar.
• Hårdvara/RMA
Om din hårdvara skulle sluta fungera säkerställer vi att du som kund erhåller en utbytesenhet eller reservdel inom avtalad SLA-tid.
• Driftuppföjning
För att upprätthålla högsta möjliga standard på din driftsmiljö kallar vi till regelbundna driftsmöten. Vi går igenom supportstatistik, SLA-rapporter och eventuella förändrings- och förbättringsåtgärder.
Premium
Förutom tjänsterna i Standard och dess olika SLA-nivåer inkluderar Premium även timmar för felsökning i supporttjänsten.
Vill du veta mer om denna tjänst?
Kontakta ossÖvriga supporttjänster
• Assist är tjänsten för dig som vill ha kvalificerad hjälp med felsökning/felavhjälpning, men själv har kontroll på reservdelar, mjukvaruuppdateringar etc. Assist har hög SLA-nivå – ärenden påbörjas senast inom fyra timmar under kontorstid.
• Software mjukvaruavtal innebär att vi tillhandahåller nya versioner och buggfixar till den programvara du köpt av oss.
• Monitoring Realtidsövervakning av komponenter som ingår i din IT-infrastruktur. Trygghet med proaktivt arbete och nära till hög kvalificerad kompetens som kan agera på kritiska larm.
• SP-admin Administration kring aktivering och förnyelser av supportpack från hårdvarutillverkare. Driv supportärenden mot tillverkaren genom vår Servicedesk.