Til innhold
Support

Support

Vi ger dig kvalificerad support på dina villkor. Hos oss väljer du servicenivå som bäst motsvarar behoven i din organisation.

Standard

Ett supportavtal som ger dig tillgång till en lång rad tjänster för att trygga din IT-miljö. Avtalet kan dessutom baseras på olika SLA-nivåer beroende på hur kritisk din IT-miljö är.

• Servicedesk Vi arbetar med ”best practice” ramverk som säkerställer att du som kund alltid får rätt kvalité och support på dina tjänster.

• Inställelse* En kvalificerad tekniker påbörjar felsökning/felavhjälpning inom avtalad SLA tid, på distans eller vid behov på plats i dina lokaler. Du har alltid snabb tillgång till senaste mjukvaruppdatering och buggfixar.

• Hårdvara/RMA Om din hårdvara skulle sluta fungera säkerställer vi att du som kund erhåller en utbytesenhet eller reservdel inom avtalad SLA tid.

• Driftuppföjning För att upprätthålla högsta möjliga standard på din driftsmiljö kallar vi till regelbundna driftsmöten. Vi går igenom supportstatistik, SLA rapporter och eventuella förändrings- och förbättringsåtgärder.

Premium
Förutom tjänsterna i Standard och dess olika SLA nivåer inkluderar Premium även timmar för felsökning i supporttjänsten.

Drift och Support

Vill du veta mer om denna tjänst?

Kontakta oss
Support

Övriga supporttjänster

• Assist är tjänsten för dig som vill ha kvalificerad hjälp med felsökning/felavhjälpning, men själv har kontroll på reservdelar, mjukvaruuppdateringar etc. Assist har hög SLA-nivå – ärenden påbörjas senast inom fyra timmar under kontorstid.

• Software mjukvaruavtal innebär att vi tillhandahåller nya versioner och buggfixar till den programvara du köptav oss.

• Monitoring Realtidsövervakning av komponenter som ingår i din IT-infrastruktur. Trygghet med proaktivt arbete och nära till hög kvalificerad kompetens som kan agera på kritiska larm.

• SP-admin Administration kring aktivering och förnyelser av supportpack från hårdvarutillverkare. Driv supportärenden mot tillverkaren genom vår Servicedesk.

Läs mer om vad vi erbjuder inom drift och support

Servicedesk

+46 (0)8-410 231 17

Kontakta oss 

+46 (0)8 410 23 100